Rozmieszczanie obiektów w modelu 3D | Skatter dla SketchUp

Automatyczne rozmieszczanie obiektów Skatter

Rozmieść i wyrenderuj setki tysięcy obiektów bez obciążania modelu.
Od włókien dywanu po drzewa w lesie, Skatter pomoże Ci uzyskać
wizualizację w szybki i łatwy sposób.

Kup licencjęlubPobierz Skatter
Skatter

Poznaj nowe możliwości Skatter v2

Renderuj ogromne ilości roślinności, szybko zapełniaj bloki miejskie, twórz zestawy parametryczne. Sprawdź, co nowego pojawiło się w najnowszej aktualizacji programu i wykorzystaj jego możliwości w Twoich projektach.

Do 20x szybciej

Pracuj z nowym silnikiem rozpraszania, który został przebudowany od podstaw w celu zwiększenia jego wydajności i obsługi nowych funkcji.

Skatter | Strefy

Strefy

Strefy umożliwiają grupowanie podobnych obiektów, takich jak łaty kwiatów na polu lub trawniku.

Skatter | Materiały losowe

Materiały losowe

Losowo przypisuj różne materiały do obiektów, aby wprowadzić subtelne lub mocne wariacje.

Skatter | Render bez ograniczeń

Render bez ograniczeń

Dzięki funkcji „ Render only” Skatter wysyła wszystkie informacje dotyczące rozpraszania bezpośrednio do silników renderujących, z pominięciem programu Sketchup.

W ten sposób zachowasz lekki i responsywny model SketchUp, a jednocześnie będziesz w stanie renderować ogromne ilości obiektów.

Funkcja “Render only” jest dostępna dla silników renderujących: V-Ray, Thea, Corona, Octane, Indigo, Enscape, Shaderlight, IRender nXt, Twilight Pro, Raylectron i Kerkythea.


Skatter | Biblioteka materiałów

Wbudowana biblioteka materiałów

Korzystaj ze Skatter i wbudowanej biblioteki 3D Bazaar, obszernego repozytorium wysokiej jakości zasobów przygotowanych do renderowania, który zastąpił starą bibliotekę Skatter v1. Jest to obszerne repozytorium wysokiej jakości zasobów gotowych do renderowania.

Skatter | Kontrola nad rozmieszczeniem

Pełna kontrola nad rozmieszczeniem

Kontroluj rozmieszczenie elementów w projekcie dzięki dziesiątkom opcji i parametrów dostępnych z poziomu prostego i przejrzystego interfejsu użytkownika.

Rozpraszaj obiekty na powierzchni wzdłuż krzywych lub indywidualnie wybieraj poszczególne punkty w modelu. Precyzyjnie zdefiniuj obszary, na których chcesz rozmieścić (lub nie) rozproszone obiekty. Generuj tylko obiekty widoczne dla kamery lub usuwaj obiekty, które znajdują się zbyt daleko.To tylko kilka z wielu funkcji dostępnych w Skatter, które możesz wykorzystać w celu osiągnięcia wspaniałych efektów rozmieszania obiektów i komponentów.

CECHY PRODUKTU

Skatter | MANAGER KOMPOZYCJI

MANAGER KOMPOZYCJI

Dedykowany Menedżer kompozycji zastępuje starą listę renderowania, która umożliwia zarządzanie wszystkimi kompozycjami w modelu i tylko do renderowania.

UŻYTECZNOŚĆ

Wiele drobnych ulepszeń użyteczności, takich jak cofanie/ ponawianie, ulepszone wprowadzanie liczb, ślady masek, kolorowy podgląd, gadżet niestandardowej osi projekcji, podgląd innych kompozycji itp.

Skatter | WBUDOWANA BIBLIOTEKA 3D

WBUDOWANA BIBLIOTEKA 3D

Skatter jest teraz dostarczany w pakiecie z Bazaar 3D, która zastępuje starą bibliotekę Skatter v1. Znajdziesz w niej wiele zasobów roślinności dostarczanych z gotowymi do użycia kompozycjami Skatter, dzięki czemu możesz natychmiast zastosować je w swojej scenie, nie tracąc czasu na szukanie odpowiednich parametrów.

EDYTOR KRZYWYCH

Pozwala precyzyjnie kontrolować gęstość i skalowanie spadków.

Skatter | KONWERSJA NA SKATTER

KONWERSJA NA SKATTER

Możesz przekonwertować zestaw istniejących komponentów lub grup na kompozycję Skatter, aby skorzystać z jej potężnych funkcji, takich jak Render only lub Transformacje losowe.

Skatter | MASKA OBRAZU

MASKA OBRAZU

Użyj obrazów zewnętrznych, aby filtrować instancje i tworzyć złożone wzory na powierzchniach.

Skatter | MASKA PAINT 3D

MASKA PAINT 3D

Maska Paint została przebudowana, aby była bardziej wszechstronna i wydajna.

Skatter | MASKA ŚCIEŻKI

MASKA ŚCIEŻKI

Filtruj instancje wzdłuż krzywych o kontrolowanej grubości, idealne do ścieżek i śladów opon.

Skatter | MASKA KOMPOZYCYJNA

MASKA KOMPOZYCYJNA

Tworzy okrągłe maski wokół każdego wystąpienia wygenerowanego przez inną kompozycję. Na przykład, jeśli istnieje kompozycja „Drzewo”, inna kompozycja „Martwe liście” może użyć jej jako maski włączającej, aby liście pojawiały się tylko wokół pni drzew.

Skatter | PROJEKCJA PRZESTRZENI TWARZY

PROJEKCJA PRZESTRZENI TWARZY

Wybierz ten tryb, aby otoczyć instancje wokół hostów za pomocą dystrybucji siatki, jednolitej lub losowej. Zastępuje to tryb Wrap (UV) ze Skatter v1, który był kompatybilny tylko z dystrybucjami losowymi.

Skatter | PROJEKCJA PRZESTRZENI OBIEKTÓW

PROJEKCJA PRZESTRZENI OBIEKTÓW

Wybierz ten tryb, aby rzutować rozproszone wystąpienia wzdłuż lokalnej osi obiektu nadrzędnego powierzchni w celu uzyskania spójnego wyniku niezależnie od jego obrotu w przestrzeni. Jest to szczególnie przydatne w przypadku hostów niepoziomych.

LODS

Zamień obiekty na warianty, gdy oddalają się od kamery. Na przykład wstrzyknij wersje obiektów o niższej rozdzielczości, aby zwiększyć wydajność modelu.

Skatter | LOOK - AT

LOOK - AT

Spraw, aby wszystkie instancje wskazywały na pozycję docelową. Możliwe jest również wycelowanie w pozycję słońca określoną przez SketchUp, co może być bardzo przydatne w przypadku roślin.

Skatter | NEW UNIFORM

NEW UNIFORM

Nowy typ dystrybucji jednolitej do generowania naturalnie wyglądających, ale losowych kompozycji. Stara dystrybucja Uniform z wersji 1 została połączona z dystrybucją Grid

Skatter | HOLE

HOLE

Parametry do generowania otworów w regularnych rozmieszczeniach, takich jak siatka, wierzchołki i środki powierzchni, a także puste strefy.


Polecane produkty

Rozmieszczaj obiekty w programie do projektowania SketchUp za pomocą kilku kliknięć - postaw na rozszerzenie Skatte

Projektując w programie SketchUp do tworzenia projektów 3D, możesz korzystać z ułatwień, którymi są dedykowane wtyczki. Jedną z nich jest właśnie rozszerzenie Skatter. Jego podstawowym zadanie polega na rozmieszczaniu obiektów w projekcie. Możesz korzystać swobodnie zarówno z obiektów proxy, jak i pełnej geometrii. Intuicyjne rozwiązanie zostało w pełni dostosowane do potrzeb architektów i projektantów. 

Poznaj bliżej możliwości Skatter w oprogramowaniu 3D SketchUp

Projekty, gdzie potrzebujesz dużej ilości drobnych elementów np. takich jak włosie dywanu, czy drzewa w gęstym lesie mogłyby zajmować sporo czasu. Na szczęście w takich sytuacjach możesz korzystać z właściwości wtyczki Skatter w programie do projektowania SketchUp. 

Dzięki możliwości dodatkowych przekształceń możesz wykorzystać dodatkowe zaawansowane funkcje np.:
- iteracji modeli źródłowych,
- ograniczeń pola rozproszenia obiektów,
- przekształcenia z efektem zanikania elementów poszczególnych obiektów wraz ze wzrostem odległości. 

Ponadto wśród narzędzi oferowanych przez Skatter znajdziesz te, które dadzą Ci możliwość zachowania pełnej kontroli nad rozmieszczeniem poszczególnych obiektów w projekcie. Nic nie dzieje się tutaj przypadkowo! Obiekty mogą być rozpraszane w programie do wizualizacji 3D SketchUp wzdłuż krzywych, a także według indywidualnie dobranych punktów. Samodzielnie definiujesz obszary rozproszenia, mając wpływ na finalny wygląd całego projektu. 

Dodatkowo warto wiedzieć, że w zasobach wtyczki Skatter odnajdziesz również bibliotekę roślinności. Możesz z niej pobierać wybrane modele drzew, czy krzewów projektując ogród w SketchUp. Zasoby wdraża się bezpośrednio do projektu. 

Wtyczka Skatter do SketchUp współpracuje z programami renderującymi

Praca nad projektem nie kończy się na samym modelowaniu, należy jeszcze przejść przez proces tworzenia fotorealistycznej wizualizacji. Do jego przeprowadzenia niezbędne będą silniki renderujące. Używając rozszerzenia Skatter i funkcji ,,render only’’ możesz wyrenderować Twój projekt m.in. w programie do renderingu V-Ray dla SketchUp