MANAGER KOMPOZYCJI
Dedykowany Menedżer kompozycji zastępuje starą listę renderowania, która umożliwia zarządzanie wszystkimi kompozycjami w modelu i tylko do renderowania.
Renderuj ogromne ilości roślinności, szybko zapełniaj bloki miejskie, twórz zestawy parametryczne. Sprawdź, co nowego pojawiło się w najnowszej aktualizacji programu i wykorzystaj jego możliwości w Twoich projektach.
Dzięki funkcji „ Render only” Skatter wysyła wszystkie informacje dotyczące rozpraszania bezpośrednio do silników renderujących, z pominięciem programu Sketchup.
W ten sposób zachowasz lekki i responsywny model SketchUp, a jednocześnie będziesz w stanie renderować ogromne ilości obiektów.
Funkcja “Render only” jest dostępna dla silników renderujących: V-Ray, Thea, Corona, Octane, Indigo, Enscape, Shaderlight, IRender nXt, Twilight Pro, Raylectron i Kerkythea.
Kontroluj rozmieszczenie elementów w projekcie dzięki dziesiątkom opcji i parametrów dostępnych z poziomu prostego i przejrzystego interfejsu użytkownika.
Rozpraszaj obiekty na powierzchni wzdłuż krzywych lub indywidualnie wybieraj poszczególne punkty w modelu. Precyzyjnie zdefiniuj obszary, na których chcesz rozmieścić (lub nie) rozproszone obiekty. Generuj tylko obiekty widoczne dla kamery lub usuwaj obiekty, które znajdują się zbyt daleko.To tylko kilka z wielu funkcji dostępnych w Skatter, które możesz wykorzystać w celu osiągnięcia wspaniałych efektów rozmieszania obiektów i komponentów.
Dedykowany Menedżer kompozycji zastępuje starą listę renderowania, która umożliwia zarządzanie wszystkimi kompozycjami w modelu i tylko do renderowania.
Wiele drobnych ulepszeń użyteczności, takich jak cofanie/ ponawianie, ulepszone wprowadzanie liczb, ślady masek, kolorowy podgląd, gadżet niestandardowej osi projekcji, podgląd innych kompozycji itp.
Skatter jest teraz dostarczany w pakiecie z Bazaar 3D, która zastępuje starą bibliotekę Skatter v1. Znajdziesz w niej wiele zasobów roślinności dostarczanych z gotowymi do użycia kompozycjami Skatter, dzięki czemu możesz natychmiast zastosować je w swojej scenie, nie tracąc czasu na szukanie odpowiednich parametrów.
Pozwala precyzyjnie kontrolować gęstość i skalowanie spadków.
Możesz przekonwertować zestaw istniejących komponentów lub grup na kompozycję Skatter, aby skorzystać z jej potężnych funkcji, takich jak Render only lub Transformacje losowe.
Użyj obrazów zewnętrznych, aby filtrować instancje i tworzyć złożone wzory na powierzchniach.
Maska Paint została przebudowana, aby była bardziej wszechstronna i wydajna.
Filtruj instancje wzdłuż krzywych o kontrolowanej grubości, idealne do ścieżek i śladów opon.
Tworzy okrągłe maski wokół każdego wystąpienia wygenerowanego przez inną kompozycję. Na przykład, jeśli istnieje kompozycja „Drzewo”, inna kompozycja „Martwe liście” może użyć jej jako maski włączającej, aby liście pojawiały się tylko wokół pni drzew.
Wybierz ten tryb, aby otoczyć instancje wokół hostów za pomocą dystrybucji siatki, jednolitej lub losowej. Zastępuje to tryb Wrap (UV) ze Skatter v1, który był kompatybilny tylko z dystrybucjami losowymi.
Wybierz ten tryb, aby rzutować rozproszone wystąpienia wzdłuż lokalnej osi obiektu nadrzędnego powierzchni w celu uzyskania spójnego wyniku niezależnie od jego obrotu w przestrzeni. Jest to szczególnie przydatne w przypadku hostów niepoziomych.
Zamień obiekty na warianty, gdy oddalają się od kamery. Na przykład wstrzyknij wersje obiektów o niższej rozdzielczości, aby zwiększyć wydajność modelu.
Spraw, aby wszystkie instancje wskazywały na pozycję docelową. Możliwe jest również wycelowanie w pozycję słońca określoną przez SketchUp, co może być bardzo przydatne w przypadku roślin.
Nowy typ dystrybucji jednolitej do generowania naturalnie wyglądających, ale losowych kompozycji. Stara dystrybucja Uniform z wersji 1 została połączona z dystrybucją Grid
Parametry do generowania otworów w regularnych rozmieszczeniach, takich jak siatka, wierzchołki i środki powierzchni, a także puste strefy.
Rozmieszczaj obiekty w programie do projektowania SketchUp za pomocą kilku kliknięć - postaw na rozszerzenie Skatter
Projektując w programie SketchUp do tworzenia projektów 3D, możesz korzystać z ułatwień, którymi są dedykowane wtyczki. Jedną z nich jest właśnie rozszerzenie Skatter. Jego podstawowym zadanie polega na rozmieszczaniu obiektów w projekcie. Możesz korzystać swobodnie zarówno z obiektów proxy, jak i pełnej geometrii. Intuicyjne rozwiązanie zostało w pełni dostosowane do potrzeb architektów i projektantów.
Poznaj bliżej możliwości Skatter w oprogramowaniu 3D SketchUp
Projekty, gdzie potrzebujesz dużej ilości drobnych elementów np. takich jak włosie dywanu, czy drzewa w gęstym lesie mogłyby zajmować sporo czasu. Na szczęście w takich sytuacjach możesz korzystać z właściwości wtyczki Skatter w programie do projektowania SketchUp.
Dzięki możliwości dodatkowych przekształceń możesz wykorzystać dodatkowe zaawansowane funkcje np.:
- iteracji modeli źródłowych,
- ograniczeń pola rozproszenia obiektów,
- przekształcenia z efektem zanikania elementów poszczególnych obiektów wraz ze wzrostem odległości.
Ponadto wśród narzędzi oferowanych przez Skatter znajdziesz te, które dadzą Ci możliwość zachowania pełnej kontroli nad rozmieszczeniem poszczególnych obiektów w projekcie. Nic nie dzieje się tutaj przypadkowo! Obiekty mogą być rozpraszane w programie do wizualizacji 3D SketchUp wzdłuż krzywych, a także według indywidualnie dobranych punktów. Samodzielnie definiujesz obszary rozproszenia, mając wpływ na finalny wygląd całego projektu.
Dodatkowo warto wiedzieć, że w zasobach wtyczki Skatter odnajdziesz również bibliotekę roślinności. Możesz z niej pobierać wybrane modele drzew, czy krzewów projektując ogród w SketchUp. Zasoby wdraża się bezpośrednio do projektu.
Wtyczka Skatter do SketchUp współpracuje z programami renderującymi
Praca nad projektem nie kończy się na samym modelowaniu, należy jeszcze przejść przez proces tworzenia fotorealistycznej wizualizacji. Do jego przeprowadzenia niezbędne będą silniki renderujące. Używając rozszerzenia Skatter i funkcji ,,render only’’ możesz wyrenderować Twój projekt m.in. w programie do renderingu V-Ray dla SketchUp.